MARMARİS ULUSLAR ARASI YAT KULÜBÜ, YIL SONU KUPASI YAT YARIŞLARI

MARMARİS ULUSLARARASI YAT KULÜBÜ, YIL SONU KUPASI YAT YARIŞLARI.

   Marmaris uluslararası yat kulübünün düzenlemiş olduğu, yıl sonu kupası yat yarışları, IRC 1- IRC 2- IRC-3 ve destek sınıflarında toplam 15 teknenin katılımıyla 15-16 Aralık tarihlerinde gerçekleştirildi.

     İlk gün için karar kılınan rota, 14 NM uzunluğunda olan rota 2 oldu. Bu rotada, Netsel Marina önünden start alan tekneler, Marmaris boğazına rota tutup, kargı taşını sancakta bırakacak, sonrasında İçmeler boğazına yönelen tekneler, boğazı geçtikten sonra, aktaş mevkii önünde bulunan şamandıraya yönelerek bu şamandırayı iskelede bıracakacak ve yine Netsel Marina önünde kurulan finiş hattına ilerleyecekti.

     15 Aralık Cumartesi

     Marmaris Netsel Marina önünde kurulan start hattında son beş dakika işareti verildiğinde rüzgar kuzeybatı (karayel) yönünden 8 knot siddetinde esmekteydi, flonun en iyi startını IRC 1 sınıfında İskorpit alırken, hemen arkasından ve rüzgar üstünden iyi bir çıkış yapan IRC 3 ekibi Blue Bird II oldu, bu iki tekne arasından starta ortak olan IRC 1 sınıfından Sail&Sail ekibi temiz rüzgara kavuşunca asimetrik balonunu basarak arkadaki ekiplerle arayı açmayı başardı. Tekneler Marmaris boğazına yaklaşırken rüzgar şiddetini biraz arttırmıştı. Bu coğrafyada yarışmaya yabancı olmayan IRC 1 ekibi Sail&Sail, boğazı geçmek için orta koridoru tercih etmişti, ardından keçi adası kıyısını tercih eden IRC 3 ekibi Blue Bird II, adanın koltuğunda rüzgarsız kalınca yeni rüzgara kadar biraz duraksamıştı. Blue Bird II'yi yakından takip eden IRC 1 sınıfından X Dream ve İskorpit ekipleri boğaz geçişinde zorlanınca, Sail&Sail aradaki farkı arttırmış ve kargı taşını ilk dönen tekne olmayı başarmıştı.

      Marmaris boğazının coğrafi yapısından dolayı rüzgarın ani yön değiştirmesi, bu bölgeyi ekipler açısından parkurun en zorlu kısmı haline getiriyor.

      Kargı taşını sancağında bırakan Sail&Sail ekibi orsa seyrine geçerek içmeler boğazına ilerlerken IRC 1 ekiplerinden X Dream, IRC 3 ekiplerinden Blue Bird II'yi geride bırakmayı başarmıştı. Kısa ayaklarla İçmeler boğazına ulaşmayı başaran Sail&Sail ekibinin aksine, X dream ve İskorpit ekipleri İçmeler boğazını uzun ayaklarla daha az tramola atarak geçmek niyetindeydi. Keçi adası batı burnu dönüldüğünde balon yelken kullanmaya müsait olan ve kuzeybatı (karayel) yönünden esen rüzgarın şiddetini kaybetmesi arkadaki ekiplerin farkı kapatmasına sebep olsada yetişen teknelerin yanlış taktik uygulaması Sail&Sail ekibinin farkı yeniden açmasına olanak sağladı. Ön tarafta yeni bir rüzgar yakalayan Sail&Sail ekibi farkı arttırarak aktaş mevkii önündeki şamandırayı dönen ilk tekne olmayı başarmış ve finiş hattına rota tutmuştu. Yarışı önde götüren ekipler IRC 1 sınıfından Sail&Sail, IRC 2 sınıfından Hadar ve Vira Sailing School, IRC 3 sınıfından Blue Bird II olmuştu. Rüzgarın düşük siddetlerde seyretmesi ekiplerin kolay bir yarış çıkarmalarına sebep olurken yarış sonunda yarışılan 3 sınıfın sonuçları aşağıdaki gibi gerçekleşti;

 
SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU
IRC 1FIRST 40.7SAIL&SAILMUSTAFA YURTBULMUŞ
IRC 1X 412X DREAMCEM TEKDAĞ
IRC 1SUN FAST 3200İSKORPİTBÜLENT ÇELİK

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU
IRC 2OCE 400HADARİHSAN KALAYCI
IRC 2DUFOUR 38VİRA SAILING SCHOOLOSMAN YİĞİT
IRC 2DUFOUR 41YÜKSEL D2NESLİHAN KARAYEL

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU
IRC 3SUN RISE 34BLUE BIRD IIMEHMET ÖZDAŞ
IRC 3NİCHOLSON 33SARCASTICDENİZ YORULMAZ
IRC 3FIRST 345PENTELİMESUT SAROL


    16 Aralık Pazar

    Yıl sonu kupası yat yarışlarının ikinci günü için karar verilen rota, Engin rotası oldu. Seçilen bu rotada Yalancı Boğaz önünden start alarak Marmaris Netsel Marina önündeki orsa şamandırasını iskele bordasında bırakan tekneler ardından Keçi Adası kuzey yönünde bulunan Pupa şamandırasını iskele bordasında bırakarakf tekrar Yalancı Boğaza yönelecek ve bu şamandırayı iskele bordasında bırakan tekneler Netsel Marina önündeki şamandıra ile Yalancı Boğaz şamandırası arasında bir buçuk sosisten oluşan orsa  Pupa ayağını netsel marina önündeki finiş hattına vararak bitirecekti.

      Tekneler Yalancı Boğaz önünde hazır olduğunda rüzgar 7 - 10 knot arasında esmekteydi. Start için son bir dakika işareti verildiğinde, IRC 1 ekiplerinden Hang Loose hatta Sail&Sail ekibi ile komite botu arasından girmeye çalışınca komite botuna çarpma tehlikesi oluşmuş ve bu tehlikeyi önlemek için rotasını değiştiren Sail&Sail ekibi, start hattında olası bir kazayı engellemişti. Ardından toparlanarak start alan tekneler arasında, günün en iyi startını alan IRC 2 sınıfından Vira Sailing School, ardından rüzgar üstüne tırmanan Sail&Sail ekibi oldu. Bu teknelerin rüzgar altından ve hattın orta kısmından start alan İskorpit ve X Dream, rüzgar altında olmanın dez avantajından kurtulmak için tramola atarak hattın diğer tarafına yönelmişlerdi. Orsa şamandırasını ilk dönen tekne IRC 1 sınıfından Sail&Sail olurken, arkasından İskorpit, X Dream, IRC 2 sınıfından Vira Sailing School ve IRC 3 sınıfından Blue Bird II şamandırayı sınıflarında ilk dönen tekneler oldular. Balon yelkenlerini basan ekipler zaman zaman 13-14 knot hızlara ulaşan rüzgar sayesinde Keçi Adası önündeki şamandıraya hızlıca vardılar ve ekipler şamandıra dönüşünde rüzgarın şiddetini kaybetmesiyle kısa bir zaman duraksamış olsa da arkadan tazeleyen sağnaklar yarışın yeniden hareketlenmesine olanak sağladı. Yarışı ilk güne nazaran daha az bir farkla önde götüren IRC 1 ekiplerinden Sail&Sail yalancı boğaz önündeki şamandıraya yaklaştığında balon yelkenini indirip, cenevosını açarak Orsa ayağına geçmişti. Orsa ayağında hattın orta koridorunu kullanmayı tercih eden tekneler rüzgarın şiddetini yitirmesiyle değişik taktikler uygulayarak şamandıraya ulaşmaya çalıştılar. Zaman zaman aradaki farklar kapansa da, gerek rüzgarı iyi kullanmak gerekse seçtikleri taktiğin doğruluğu neticesinde yarıştaki sıralama pek değişmedi; pupa ayağına ilk geçen tekne yine Sail&Sail olurken, yaklaşık 6-7 tekne boyu mesafe arkasından İskorpit, onu takip eden X dream, Vira Sailing School ve Hadar ekipleri oldular. Pupa ayağında rüzgar şiddetinin artmasıyla farkı yeniden açan Sail&Sail, bu farkı yarış sonuna kadar koruyunca finiş hattına ilk varan ekip olmayı başardı. genelde Orsa ayakları, zaman zaman rüzgarın şiddetini kaybetmesiyle sıkıntılı bir hal alan yarışta, balon seyri ön plana çıkarken, finiş hattı kaldırıldığında IRC 1, IRC 2 ve IRC 3 sınıflarında sonuçlar şöyle gerçekleşti;

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU
IRC 1FIRST 40.7SAIL&SAILMUSTAFA YURTBULMUŞ
IRC 1SUN FAST 3200İSKORPİTBÜLENT ÇELİK
IRC 1X 412X DREAMCEM TEKDAĞ

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU
IRC 2DUFOUR 38VİRA SAILING SCHOOLOSMAN YİĞİT
IRC 2OCE 400HADARİHSAN KALAYCI
IRC 2DUFOUR 41YÜKSEL D2NESLİHAN KARAYEL

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU
IRC 3SUN RISE 34BLUE BIRD IIMEHMET ÖZDAŞ
IRC 3NİCHOLSON 33SARCASTICDENİZ YORULMAZ
IRC 3DEHLER 33ALLEGRODOĞA SERHAN



Yarışılan iki günün toplamında ise genel sonuçlar;

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU PUANI
IRC 1FIRST 40.7SAIL&SAILMUSTAFA YURTBULMUŞ2
IRC 1SUN FAST 3200İSKORPİTBÜLENT ÇELİK5
IRC 1X 412X DREAMCEM TEKDAĞ5

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU PUANI
IRC 2DUFOUR 38VİRA SAILING SCHOOLOSMAN YİĞİT3
IRC 2OCE 400HADARİHSAN KALAYCI3
IRC 2DUFOUR 41YÜKSEL D2NESLİHAN KARAYEL6

SINIFITEKNE TİPİTEKNE ADITEKNE SORUMLUSU PUANI
IRC 3SUN RİSE 34BLUE BIRD IIMEHMET ÖZDAŞ2
IRC 3NICHOLSON 33SARCASTICDENİZ YORULMAZ4
IRC 3DEHLER 33ALLEGRODOĞA SERHAN8


     Bir sonraki yarış olan Marmaris kış trofesi, 1. ayak 12-13 Ocak 2013 tarihlerinde gerçekleştirilecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR

KAZAZEDEYİ SUDAN KURTARMA TEKNİKLERİ