SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR

        SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL, (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR.

        Seyir güvenliğini sağlamak amacı ile tehlikeli seyir bölgelerini işaretleyen  ve güvenli su yönünü gösteren şamandıralardır.



   Gündüz
   Kuzey tarafı güvenli su yolu olan kuzey kardinal şamandırası gündüz sivri uçları yukarı bakan üst üste iki koni tepelikten ve sarı üstü siyah renklerinden tanınır.

   Bu şamandırayı pruvanızda gördüğünüzde manyetik pusulanızın gösterdiği kuzey yönüne doğru rotanızı değiştirip şamandırayı güney tarafınızda bırakınız.

   Gece     
   Gece seri şekilde durmadan çakan beyaz ışıktan tanınır. Gece seyir yaparken pruvanızda sürekli çakan beyaz bir çakar görürseniz manyetik pusulanızın gösterdiği kuzey yönüne doğru rotanızı değiştirip şamandırayı güney tarafınızda bırakınız.









   Gündüz
   Güney tarafı güvenli su yolu olan güney kardinal şamandırası gündüz sivri uçları aşağıya bakan üst üste iki koni tepelikten  ve siyah üstü sarı renkten tanınır.

    Bu şamandırayı pruvanızda gördüğünüzde manyetik pusulanızın gösterdiği güney yönünde rotanızı değiştirip şamandırayı doğu tarafınızda bırakınız.

   Gece
   Gece seri şekilde 6 kez çakan ve bir süre karanlık kaldıktan sonra aynı sektörü tekrarlayan bir ışık sistemine sahiptir. Işık rengi beyazdır. Gece seyrinde pruvanızda 6 kez yanıp sönen ve bir süre karanlık kaldıktan sonra aynı işlemi tekrarlayan bir çakar gördüğünüzde rotanızı manyetik pusulanızın gösterdiği güney yönüne doğru değiştirip şamandırayı kuzey tarafınızda bırakınız.






    Gündüz
    Doğu tarafı güvenli su yolu olan doğu kardinal şamandırası gündüz sivri uçları ayrı yönlere bakan üst üste iki koni ve siyah sarı siyah parçalı renkten tanınır.

   Bu şamandırayı puruvanızda gördüğünüzde rotanızı manyetik pusulanızın gösterdiği doğu yönüne doğru değiştirip şamandırayı batı tarafınızda bırakınız.

    Gece
    Gece seri şekilde 3 kez çakan ve bir süre karanlık kaldıktan sonra aynı sektörü tekrarlayan bir ışık sistemine sahiptir. Işık rengi beyazdır. Gece seyrinde puruvanızda 3 kez yanıp sondükten sonra karanlık bır sure ardından aynı işlemi tekrarlayan bir çakar gördüğünüzde rotanızı manyetik pusulanızın gösterdiği doğu yönüne doğru değiştirip şamandırayı batı tarafınızda bırakınız.







   Gündüz
   Batı tarafı güvenli su yolu olan batı kardinal şamandırası gündüz sivri uçları birbirine bakan üst üste iki koni ve sarı siyah sarı parçalı renkten tanınır.

   Bu şamandırayı pruvanızda gördüğünüzde rotanızı manyetik pusulanızın gösterdiği batı yönüne doğru değiştirip şamandırayı doğu tarafınızda bırakınız.


    Gece
                                                          Gece seri şekilde 9 kez çakan ve bir süre karanlık kaldıktan sonra aynı sektörü tekrarlayan bir ışık sistemine sahiptir. Işık rengi beyazdır. Gece seyrinde pruvanızda 9 kez yanıp sönen ve bir süre karanlık kaldıktan sonra aynı işlemi tekrarlayan bir çakar gördüğünüzde rotanızı manyetik pusulanızın gösterdiği batı yönüne doğru değiştirip şamandırayı doğu tarafınızda bırakınız.
                                   






    Gece seyrinde kardinal şamandıraları tanımak için saatinizin ekranını kullanabilirsiniz. saat 12 kuzey, saat 3 doğu, saat 6 güney, saat 9 batı 

    ÖRN:

     Pruvamızda 6 kez çakıp bir süre karanlık kaldıktan sonra tekrar 6 kez çakan bir fener gördük kolumuzdaki saate bakıp saat 6 nın saatimizin güney yönünü gösterdiğini görürüz ve bu şamandıranın güney kardinal şamandırası olduğunu tespit ederek rotamızı güney yönüne doğru değiştirip şamandırayı kuzey tarafımızda bırakırız.




   ŞAMANDIRALAR HARİTA ÜZERİNDE İŞARETLİDİR. SEYİR YAPACAĞINIZ ROTA ÜZERİNDEKİ ŞAMANDIRALARI HARİTA ÜZERİNDE TESPİT EDEREK SEYİR YAPMANIZI TAVSİYE EDERİM.

   ÖRN: 5 MİL SONRA ROTAMIZDA BİR KUZEY ŞAMANDIRASI VAR. BU ŞAMANDIRAYI ÖNCEDEN TESPİT EDERSEK GÜVENLİ SEYİR İÇİN BİR AVANTAJ ELDE EDERİZ.

   KARDİNAL (YÖNLEÇ)  ŞAMANDIRALAR SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN OLDUKÇA ÖNEMLİDİR. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

KAZAZEDEYİ SUDAN KURTARMA TEKNİKLERİ