TÜRKİYE'DE YELKEN YARIŞLARI

   TÜRKİYE'DE YELKEN YARIŞLARI

    Ülkemizde uzun yıllardır lüks olarak bilinen yelken kültürü, şimdilerde hobi olarak halka sunulmakta.

     Henüz arka bahçelerimizde tekneler üretilmesede, cennet coğrafyamızın değeri bilinmesede ülkemizde yelken kültürü hızla gelişmekte. Buna bağlı olarak artan tekne, kulüp, kişi ve okul sayısı oldukça umut verici. Her geçen gün yelkene olan ilginin artması gerek hobi gerekse meslek olarak insaların yelkene yönelmesi, kitlenin her geçen gün büyümesine olanak sağlıyor.

     Yelken yarışları

     Türkiye yelken federasyonuna bağlı olarak faliyet gösteren yelken kulüplerinin düzenlemekte olduğu yarışlar, ülkemizdeki genç nüfusun yelkene yönelmesindeki en büyük faktör olarak öne çıkmaktadır. Diyebiliriz ki yakın bir zamana kadar büyük bir kesimin uzağında olan yelken sporu artık bu kesimin katılmasıyla her geçen gün büyümekte. Yetişen iyi denizci ve yelkencilerin bu sporu çok daha ileriye taşıyacağı kesin. Yoğun geçen bir iş haftasının ardından haftasonu yelken yapmak için saatlerce yolculuk yapıp sonrasında işine geri dönen insanların sayısı her yarışta artmakta.

   Sponsor katkısı

   Firmaların yelken yarışlarını reklam platformu olarak kullanması, prestij bakımından camiaya canlılık getirmektedir. Diğer bakımdan, yarışa katılan tekne sayısının artmasına katkıda bulunmaktadır.

    Yat yarışları sistemi

   Türkiye'de yapılan profesyonel yat yarışları IRC rating sistemine göre düzenlenmektedir. Bu sistemde teknelerin avantaj ve dezavantajları göz önüne alınarak tekneler sınıflandırılmakta ve her tekneye rating puanı verilmektedir. Bu puan belirlenirken tekneniz tartılmakta, ölçülmekte, yelken alanınız ölçülmektedir. Ortaya çıkan puanlama sonucu sınıflar belirlenmekte ve bu sınıflar IRC 1 - IRC 2 - IRC 3 - IRC 4 -  olarak adlandırılmaktadır.

   Raiting puanlaması nedir?
   
   IRC sisteminde ölçülerek puanlanan tekneler belirli puan aralıklarında sınıflandırılmaktadır. Örneğin 1.005 puan üstü IRC 1 sınıfı olurken 0.905 ila 1.005  puan arası IRC 2 sınıfı olarak adlandırılıyor. Puan düştükçe alt sınıflar oluşturuluyor. Tekneler yarıştığı sınıfta da  rating puanına göre sıralanmaktadır.

  Yarışta esas alınan bitirme zamanıdır. bitirdiğiniz sıralama önemli değildir. Rating puanı yüksek olan bir tekne yarışı lider bitirmesine rağmen arkasından bitiren düşük rating puanlı bir tekne tarafından geçilmiş olabilir. İşte burada rating puanlaması devreye giriyor.

   Örneğin  A teknesinin rating puanı 1.159, B teknesinin puanı ise 1.046, A teknesi arada bulunan puan farkından dolayı B teknesine göre daha avantajlı olduğundan B teknesine zaman hakkı tanımaktadır. Bu zaman hakkının saatte 7 dakika olduğunu var sayarsak ve A teknesinin yarışı 2 saatte bitirdiğini düşünürsek, bu zaman 14 dakika olarak baz alınır ve B teknesi yarışı A teknesinin bitirmesinden sonra 14 dakika içinde bitirir ise yarışı kazanmış olur.

   Yarış startı

   Startlar yarışa katılım gösteren teknelerin sayısına göre değişebilir. Örneğin katılım fazla ise start hattındaki emniyeti sağlamak için startlar sınıf sınıf ayrılabilir. Önce IRC 1 ile IRC 2 aynı anda start alır arkasından diğer sınıfların startı verilir. Katılım sayısı az ise bütün sınıflar aynı anda start alırlar.

   Bence yaşadığınız 5 dakikalık bir start heyecanı diğer her şeyi heyecansız kılacaktır.
  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR

KAZAZEDEYİ SUDAN KURTARMA TEKNİKLERİ