DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ

    DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
Harita görünümü

    Kara yollarında da kullandığımız gibi denizde de trafik ayrım şeritleri bulunmaktadır. Bu şeritler güvenli su yollarını teşkil etmekte olup boğazlar ve dar kanallardaki gemi trafik düzenini sağlamak amaçlı oluşturulmuştur.

    Uluslararası sularda uygulanan trafik ayrım düzeni 1994 yılından itibaren ülkemiz denizlerinde de kullanılmaya başlamıştır. Boğazlarımızın trafik ayrım düzenine girmesinin ardından gemi kazalarında ciddi şekilde azalma görülmüştür.

Navigasyon ekranı görünüm
    Yandaki resimlerde görüldüğü gibi trafik ayrım düzeni hem manuel haritalarda hemde navigasyon cihazlarında belirtilmiştir.

  • Trafik ayrım düzenini kullanan bir tekne
  1. Uygun trafik şeridinde o şeridin trafik yönüne uygun seyredecektir.
  2. Mümkün olduğunca trafik ayrım hattından güvenli mesafede uzak  olacak şekilde seyredecektir.
  3. Uygun trafik şeridine girerken veya çıkarken şeridin girişini veya çıkışını kullanacaktır. Giriş ve çıkışlarda şeride en uygun açıda seyir yapacaktır.
  4. mümkün olduğunca trafik ayrım düzeninde karşıdan karşıya geçmekten kaçınacaktır. Böyle bir durum söz konusu olduğunda trafik ayrım düzenine dik bir açıyla en kısa yoldan geçişini tamamlayacaktır.
  5. Boyu 20 metreden fazla olan tekneler seyrettiği şeridin kıyıya yakın tarafını kullanmaktan kaçınacaktır. Boyu 20 merteden az olan ve yelkenli tekneler kıyıya yakın tarafını kullanacaktır.
  • Trafik ayrım düzenini kullanmayan bir tekne
  1. Trafik ayrım düzeninde seyir yapan veya karşıdan karşıya geçiş yapan tekne dışındaki tekneler acil bir durum haricinde trafik ayrım düzeninden uzak duracaktır. 
  2.  Trafik ayrım düzeninin sonlarına yakın bölgede seyir yapan bir tekne normalden daha dikkatli seyir yapacaktır.
  3. Bir tekne acil bir durum dışında trafik ayrım hattında demir atmayacaktır.
  4. Balıkçılıkla uğraşan bir tekne trafik ayrım şeridinde seyreden bir teknenin geçişine engel olmayacaktır.
  5. Boyu 20 metreden az olan veya yelkenli bir tekne trafik ayrım düzeninde güvenle seyreden bir teknenin geçişine engel olmayacaktır.
  • Kurallardan muaf olan tekneler
  1. Manevra kabiliyeti kısıtlı bir tekne ( seyir güvenliği için bakım onarım yapan) onarım süresi boyunca bu kuralları uygulamaktan muaftır.
  2. Yaptığı iş nedeniyle (su altı kablosu döşeme) trafik ayrım düzeni içinde bulunan bir tekne bu kuralları uygulamaktan muaftır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR

KAZAZEDEYİ SUDAN KURTARMA TEKNİKLERİ