Ana içeriğe atla

LİMAN İŞLEMLERİ

LİMAN İŞLEMLERİ

Limanlar, Marinalar ve Barınaklar tekneler için barınma veya uğrak yeri olarak kullanılır. Bu alanlara girişte veya çıkışta uyulması gereken kurallar mevcuttur. Her tekne mevcut olan bu kurallara uymakla yükümlüdür.

Limanlar yük ve yolcu aktarımı için kullanılan gümrüklü sahalar olduklarından kuralları marina ve barınaklara göre farklılık gösterir.
Marinalar ve barınaklar daha çok konaklama amaçlı alanlardır. Bu alanların da kendilerine has kuralları mevcuttur.

Limana Giriş

Varılacak liman önceden incelenerek liman hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Liman girişine yaklaşıldığında liman ile haberleşme sağlanarak yardım talep edilmelidir. Liman personelinin verdiği talimatlara uyularak tekne uygun bir yere bağlanmalı ve limana giriş işlemleri için liman müdürlüğüne gidilmelidir


Acil Durum

Bir limana acil bir durum neticesinde giriş yapmak zorunda kalındığında limana durumunuzun aciliyetini bildirmeniz gerekmektedir. Bu durumda sizin aciliyetinize uygun hazırlığı yapma imkanları olacaktır. Bu operasyon sizin, ekibinizin, teknenizin, limandaki diğer insanların ve teknelerin güvenliği açısından oldukça önemlidir.

BELGELER

Liman giriş ve çıkışlarında liman otoritesi tarafından sizden istenilen bazı belgeler mevcuttur. Bu belgeler sürekli teknenizde bulundurmanız gereken belgelerdir.

Bağlama Kütüğü

Teknenizin ruhsatı niteliğini taşıyan bu belge liman girişlerinde ve çıkışlarında gerekli olan belgelerin başında gelmektedir. 

Tekne Sigortası

Kasko niteliği taşıyan bu belge limana giriş ve konaklama yapmak için gerekli olan belgeler arasındadır. Tekne sigortası tekne üzerinde seyahat eden kişileri de kapsamaktadır.

Mavi Kart


Mavi Kart teknelerimizde biriken kirli atık su boşaltımını kayıt altında tutmak için tekne adına özel düzenlenen elektronik kartlardır. Liman girişinde bu kartlar kontrol edilerek atık su verip vermeyeceğiniz kayıt altına alınır.

Transit Log ( Türk Limanları Yat Kayıt Belgesi ) 

Türk Bayraklı Tekneler

Rotanızda bir yabancı ülke limanı mevcut ise mutlaka Transit Log belgesi zorunludur. Bu belge liman başkanlıkları tarafından düzenlenmektedir. Türk karasularında  veya uluslararası sularda yapacağınız seyirlerde ve  Türk liman giriş çıkışlarında transit log belgesine ihtiyaç yoktur. Bu belgenin süresi bir yıldır. Teknede bulunan kişiler adına düzenlenmesi şarttır. Her hangi bir kaza durumunda şahıs sigortası bakımından da gereklidir. Yaptırılan tekne sigortası teknede bulunan kişileri kapsadığından kişinin teknede bulunduğunu kanıtlayan belge olarak sunulmaktadır.

Yabancı Bayraklı Tekneler

transit log belgesi yabancı bayraklı teknelerin Türk karasularında seyir yapabilmesi ve gümrük giriş çıkışı yapabilmesi için gerekli olan izin belgesidir. Teknede bulunması zorunlu olan bu belgenin tekne ile gümrük çıkışı yapan kişilerin adına düzenlenmiş olması zorunludur. Her hangi bir kontrol sırasında ibraz edilmesi zorunludur.

Ticari Tekneler

Transit Log tekneler için tutulan mürettebat ve yolcu kayıt listesidir. Gümrük çıkışı yapılan bir uçak veya yolcu gemisi yolcu listesinden bir farkı yoktur. Ticari tekneler bu belgeyi her kontrat düzenlendiğinde yeni yolculara göre yeniden düzenlenmelidir.

Transit Log çıkış limanlarında tekne personeli ve yolcular için düzenlenerek kayıt altına alınır ve gümrük çıkışı yapılır. Tekne başka bir limana giriş yaptığında Transit Log belgesi liman gümrüğü tarafından kontrol edilerek giriş için uygunluk tespiti yapılır.
Bu belge olmadan yurtdışı çıkışı kaçak olarak yapışmış sayılır.

LİMAN İLE HABERLEŞME

Varılacak liman hakkında edinilen bilgilerden bir tanesi de haberleşme bilgileridir. Liman ile haberleşmede kullanılan ana ekipman telsiz sistemidir. Telsizin bozulması durumunda liman ofisi telefon ile aranarak haberleşme sağlanmalıdır.
Marinaların girişlerinde marina için haberleşme kanalı yazılıdır. Girişte yazılı olan kanaldan anons yapılarak marina ile haberleşme sağlanmalıdır.

LİMAN İÇİ MANEVRA VE YARDIM TALEBİ

Liman personeli tarafından size liman içindeki manevralarda eşlik edecek bir ekip yönlendirilir. Bu ekip sizi yanaşacağınız iskele veya panton bölgesine yönlendirerek manevralarınızda size yardımcı olacaktır. Liman içinde manevra liman dışı manevra ile çok farklıdır. 

Liman içinde tekne hızı maksimum 3 knot olmalıdır. Bu hız teknenin hem kolaylıkla dümen dinlemesini sağlayacak hem de olası bir acil durumda tekne çarpsa bile zarar görmeyecek ve zarar vermeyecektir. Bu sebeple liman içinde manevra yapma tecrübeniz çok yüksek olsa da mutlaka size eşlik etmelerini talep ediniz. Aksi halde liman yönetimi herhangi bir sorumluluk almayacaktır.
Liman içinde manevra yaparken ihtiyacımız olan palamar halatları usturmaçalar liman girişinden önce hazırlanmalıdır. Ekibe gerekli uyarılar yapılarak görevlendirilmelidir. Özellikle rüzgarın şiddetli olduğu havalarda liman içinde manevra zorlaşacağından daha dikkatli olunmalı ve liman personelinden destek alınmalıdır. Rüzgarın şiddetli olması teknenin kontrolünü zorlaştıracak ve liman içindeki hız kurallarına uymanızı engelleyecektir. Bu yüzden çarpmalar daha şiddetli ve hasar verici olacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

      SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

      Deniz araçlarının gece ve kısıtlı görüş şartlarında tanınması için kullandıkları çeşitli ışık, şekil ve sesli işaretler bulunmaktadır.

      Tekneler boylarına, tiplerine, yaptıkları işe, taşıdıkları yüklere ve seyir şekillerine göre değişen bu işaretleri gece ve kısıtlı görüş şartlarında ışık ve sesle uyarı işareti şeklinde verirken bu uyarı işlemini gündüzleri güverteye astıkları geometrik şekillerle yaparlar.

SEYİR FENERLERİ

      Renkleri, Sayıları, konumları ve görünme açıları ile farklılık gösteren seyir fenerleri, Güneşin batışı ile birlikte faaliyete geçirilecektir. Ancak görüşün kısıtlı olduğu seyirlerde de aşırı derecede önem taşımaktadır. Çalışır durumda oldukları düzenli şekilde kontrol edilmelidir.

Fenerlerin görünüş açıları




      Borda fenerleri

Sancak ve iskele bordalarda konumlandırılmış olan borda fenerleri adını aldığı bordaya göre pruvadan başlayan bir açı ile 112.5 dereceye kadar görülebilir. Sancak borda …

KAŞİFLER VE KEŞFETTİKLERİ

Nil'in güneyini keşfeden ilk kaşif Mısır'lı Harkuf tan, denizleri keşfeden Cousteau'ya kadar, dünya'nın kaşifleri ve keşfettikleri...

    MISIR VALİSİ HARKUF : Nil nehri güney kısımları

M.Ö.2300 yıllarında Firavun Merence tarafından Nil'in güney kısımlarını keşfetmek için görevlendirilen Mısır valisi Harkuf, tarihteki ilk kaşif olarak bilinmektedir.

MISIR PRENSESİ HATŞEPSUTİ: Kızıldeniz ve Aden körfezi

M.Ö. 1492 tarihinde Mısır valisi Harkuf'un kaldığı yerden keşiflere devam ederek Kızıldeniz ve Aden körfezinin bir çok yerini keşfeden Mısır prensesi Hatşepsuti, ilk kadın kaşif olarak tarihe geçmiştir.

KARİALI SCYLAKS: İran ve oman denizi

M.Ö. 11 yüzyıldan itibaren Bodrum, Milas ve Çine bölgelerinde yaşayan Karia'lılardan olan Scylaks, M.Ö. 515 tarihlerinde İran ve Oman denizi bölgelerini keşfetmiştir.

YUNAN TARİHÇİ HEREDOT

M.Ö. 500 tarihlerinde Fenikelilerin (şimdiki beyrut) keşfettiği bir çok yeri gezerek kaleme almış ve bu yerler hakkında bilgi vermiştir. Kendi ç…

SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR

SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL, (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR.

        Seyir güvenliğini sağlamak amacı ile tehlikeli seyir bölgelerini işaretleyen  ve güvenli su yönünü gösteren şamandıralardır.



Gündüz
   Kuzey tarafı güvenli su yolu olan kuzey kardinal şamandırası gündüz sivri uçları yukarı bakan üst üste iki koni tepelikten ve sarı üstü siyah renklerinden tanınır.

   Bu şamandırayı pruvanızda gördüğünüzde manyetik pusulanızın gösterdiği kuzey yönüne doğru rotanızı değiştirip şamandırayı güney tarafınızda bırakınız.

 Gece     
Gece seri şekilde durmadan çakan beyaz ışıktan tanınır. Gece seyir yaparken pruvanızda sürekli çakan beyaz bir çakar görürseniz manyetik pusulanızın gösterdiği kuzey yönüne doğru rotanızı değiştirip şamandırayı güney tarafınızda bırakınız.









   Gündüz
Güney tarafı güvenli su yolu olan güney kardinal şamandırası gündüz sivri uçları aşağıya bakan üst üste iki koni tepelikten  ve siyah üstü sarı renkten tanınır.

    Bu şamandırayı pruvanızda gördüğünüzde manyetik pusulanızın göst…