LORYMA YAZ KUPASI YAT YARIŞLARI 2013

   
       LORYMA YAZ KUPASI YAT YARIŞLARI 2013
 
       Marmaris Uluslararası Yat Kulübünün 17-23 Ağustos tarihleri arasında düzenlemiş olduğu Loryma Yaz
Kupası Yat yarışları Marmaris-Turunç-Bozukkale-Datça-Bozburun-Marmaris rotasında gerçekleştirildi. IRC 1 sınıfında 6, IRC 2 sınıfında 4, IRC 3 sınıfında 4, IRC destek sınıfında 3 olmak üzere toplamda 17 ekibin katılımıyla gerçekleşen yarışlar, hem tatil hem gezi tadında oldukça eğlenceli ve çekişmeli anların yaşanmasına sebep oldu.

      Yabancı ekip sayısı daha fazlaydı...

      Bölgede yapılan bütün yarışlarda olduğu gibi yabancı ekip katılımı bu yarışta da fazlaydı. Yarışa Rusya, Almanya ve Yunan vatandaşlarından oluşan toplamda dokuz ekip katıldı. Başarılı sonuçlara imza atan ekipler gündüzleri coğrafya'nın geceleri de eğlencenin tadını çıkardılar.



      Her gün farklı rota farklı coğrafya...

      Tarihi yarımadanın eşsiz coğrafyasında her gün farkı bir rotada gerçekleştirilen yarışlarda ekipler sürekli değişen rüzgar karşısında taktik olarak oldukça zor anlar yaşasalar da günün sonunda denize girip biralarını yudumlayarak yorgunluklarını attılar. Her günün sonunda her sınıfın ilk üç derecesine kupaları verildi.

      

    Marmaris -Turunç etabı

    Ekipler saat 12:55 te Marmaris Netsel Marina önündeki start hattından yarışa başladığında rüzgar keşişleme 135 derece yönünden 10-12 knot siddetinde esmekteydi. Rüzgar yönünden avantajlı olan hattın  şamandıra tarafını tercih eden IRC 1 sınıfından Courrier Do Coeur, Wind Master, Lady İn Red. IRC 2 sınıfından İzmir Yelken Akademisi, Marmarisa ve Letland ekipleri olurken, aksine IRC 1 sınıfından Sunpark Sail&Sail. IRC 2 sınıfından Hadar hattın komite botu tarafını seçen ekipler oldular. Rüzgar avantajını tercih eden ekiplerden Courrier Do Coeur, Lady İn Red yarışın en iyi startını aldılar. Yıldız Adası yönünden gelen rüzgarı kullanan ekipler yarışı önde götürürken Marmaris boğazına yaklaşıldıkca rüzgarın şiddetini kaybedip yönünü değiştirmesi avantajlı ekiplerin avantajını kaybetmesine sebep oldu.

    Marmaris boğazınını geride bırakan ekiplerden Courrier Do Coeur hattın Yıldız Adası tarafını tercih ederken. Ekiplerden Sunpark Hotel Sail&Sail hattın orta kısmını kullanıp aradakı farkı kapattı. Güney Batı yönünden gelen yeni rüzgarla balon yelkenini basarak şamandıraya ilk ulaşan ekip Letland oldu. Hemen arkasından şamandırayı dönen ekipler Courrier Do Coeur ve Sunpark Hotel Sail&Sail'in ardından destek sınıfından süpriz yapan Sparrow oldu. Şamandırayı sırayla dönen ekipler Wind Master, Lady İn Red, Kanka, İzmir Yelken Akademisi finish hattına yönelirken, önde giden ekiplerden Courrier Do Coeur  ve Letland hattın güney tarafını kullanıp rüzgarsız bölgede kalınca avantajlarını kaybettiler. Avantajlı duruma geçen ekiplerden Sunpark Hotel Sail&Sail, Wind Master ve Sparrow arka arkaya finish veren tekneler oldular.

    İlk etabın sonuçları




   TURUNÇ - BOZBURUN ETABI


   Kadırga koyu önünde kurulan start hattında 5 dakika işareti verildiğinde rüzgar güney, 180 derece ( kıble ) yönünden 6-7 knot civarında esmekteydi. İyi start alan ekiplerden IRC 1 sınıfından Sunpark Hotel Sail&Sail, Courrier Do Coeur ve hemen arkalarından start alan IRC 2 sınıfından Marmarisa, Martlet. IRC 3 sınıfından Kanka IRC destek sınıfından Sparrow ekipleri oldu. Hatalı start alan IRC 1 ekiplerinden Wind Master ve IRC 2 ekiplerinden İzmir Yelken Akademisi hakem uyarısının ardından ceza dönüşlerini uygulayıp tekrar yarışa döndüler.

     Hattı iki ayrı rotada kullanan ekiplerden  bir kısmı hattın kıyı tarafını kullanırken diğer ekipler şansını Rodos Adası üzerinden geleceğini düşündükleri rüzgardan yana kullanarak açık denize dümen tuttular.
Kıyı hattını tercih eden tekneler az olsa da kıyı rüzgarının sağladığı avantajla yol alsalar da Kızıl Adanın Kuzeydoğusunda rüzgarın şiddetini kaybetmesi ekiplerin bir süre duraklamasına neden oldu. Diğer hattı kullanan ekipler Güneybatı yönünden bekledikleri rüzgarla buluşup, 12- 14 knot şiddetinde esen rüzgarla aradaki farkı kapatıp öne geçtiler. Rüzgarın bütün hattı kapsaması yarışın yeniden start almış olmasına neden olsa da açık denizi tercih eden ekipler aradaki farkı koruyup yarışı önde bitirmeyi başardılar.

    Günün sonunda Bozukkale koyunun harika denizinde serinleyen ekipler doğayla başbaşa olmanın keyfini çıkardılar. Sonrasında yapılan ödül töreninde ekiplere başarılarının karşılığı olan kupa ve alkışlar verildi.


    İkinci etabın sonuçları





    BOZUKKALE - DATÇA ETABI

    Saat 10:55 te verilecek start için kurulan start hattı komite botunun kıyıya çok yakın ve rüzgar avantajının da komite botuna verilmesinden dolayı start anında yaşanan sıkışıklığın kazaya yol açmasına sebep oldu. IRC 1 ekiplerinden Sunpark Hotel Sail&Sail ile IRC destek ekiplerinden Martlet, Martlet ekibinin hatta hatalı giriş yapmasından dolayı çarpışsa da bu kaza startın alınmasına engel olmadı. Çarpışmanın ardından çok iyi start alan Sunpark Hotel Sail&Sail ile Courrier Du Coeur  Güneybatı 225 derece ( lodos )  yönünden esen 13-14 knot şiddetinde rüzgarı kullanarak Simi boğazına ilk giren ekipler oldular. Boğaz ortasında iyice azalan rüzgar arkadaki ekiplerin aradaki farkı kapatmasına sebep oldu. uzun bir süre toplu halde bekleyen ekipler akıntıyı kullanarak boğazdan çıkmaya çalıştılar. Yaklaşık bir saat boyunca süren bu duraksama rüzgarın Simi adası arkasından tekrar aynı şiddette hattı doldurmasıyla sona erdi.

     Tekrar başlayan yarış Datça önüne gelindiğinde rüzgarın şiddetini tamamen kaybedip yönünü Kuzeybatı 315 derece ( Karayel ) yönüne değiştirmesi ekiplerin bütün taktik planlarını değiştirirken önde olan ekiplerin avantajlarını tersine çevirdi. Datça önünde kurulan finish hattında yarışı bitiren ekipler günün yorgunluğunu atmak için datça limanına demirlediler.

     Üçüncü günün sonuçları 



   
     DATÇA - BOZBURUN ETABI

     
     Verilen bir gün molanın ardından iyice dinlenen ekipler saat 10:55 i gösterdiğinde start hattında hazır konumdaydı. Kuzeybatı 315 derece ( karayel ) yönünden esen 11-12 knot siddetindeki rüzgarda verilen start oldukça temizdi. Geride kalan etapların aksine yarışa Apaz seyrinde başlayan ekiplerden Sunpark Hotel Sail&Sail ve Wind Master IRC 1 sınıfından iyi start alırken hemen arkalarından IRC 3 sınıfından Kanka günün en iyi startlarından birine imza attı. Start için hattın şamandıra tarafını tercih eden ekipler daha düşük bir rüzgarla start alırken kısa zamanda gerçek rüzgara ulaşıp öndeki ekipleri takip etmeye başladılar. Önde giden ekiplerden Sunpark Hotel Sail&Sail balon yelkenini ilk basan ekip olurken rüzgar şiddetini biraz arttırarak 15-17 knot arasında esmeye başladı. Sırayla balon yelkenlerini basan ekipler yassı ada önündeki şamandıraya yönelerek hızlanmaya başladılar. Şamandırayı ilk olarak dönen ekip IRC 1 sınıfından Courrier Du Coeur ve hemen arkasından Sunpark Hotel Sail&Sail ekibi olurken rotalarını yeşilova körfezine çeviren bu iki ekibin ardından Wind Master, Lady in Red IRC 2 sınıfından İzmir Yelken Akademisi ve Hadar IRC 3 sınıfından ise Akdenize ve Kanka oldu.

     Rüzgar atabol kayalığı civarında siddetini kaybederek filonun bir kısmının duraksamasına sebep olsa da filonun diğer kısmı orta hattı kullanarak finish hattına ilerledi rüzgar her zamanki süprizini yaparak yine işleri değiştirmişti. Taktikleri tutmayan ekipler rüzgarsız bölgeden çıkmaya çalışırken bu durumu arkadan gören ekiplerin taktik değiştirip rüzgarsız bölgeye girmeden geçmesi diğer ekiplerin yarış boyunca uğraşlarını boşa çıkarmıştı.

     Finish hattına varan ekiplerin sıralaması büyük ölçüde değişse de  dördüncü günün sonuçları aşağıdaki gibi oldu.

     Dördüncü gün sonuçları




      BOZBURUN - MARMARİS ETABI


      Bozburun'dan 1 saat uzaklıkta olan Simi boğazında kurulan start hattında ekipler hazır olduklarında rüzgar Kuzeybatı 315 derece ( karayel ) yönünden 7-8 knot şiddetinde esmekteydi. Start hattını ilk kesen tekne Courrier Du Coeur olurken ardında Sunpark Hotel Sail&Sail ve çok iyi start alan IRC 2 ekiplerinden Hadar hattan ilk çıkanlar oldu. Günün meteoroloji durumuna göre Güneybatı 225 derece ( lodos ) yönünden 20-25 knot şiddetinde esmesi beklenen rüzgar alaburun kayalığı geçildiğinde kendini hissettirmeye başlamıştı. Balon yelkenlerini basan ekipler maksimum hızda kadırga burnuna doğru ilerlerken rüzgarın şiddetini iyice arttırması bazı ekiplerin güvenlik nedeniyle balon yelkenlerini indirmelerine sebep oldu. Kadırga burnuna yaklaşıldığında rüzgarın şiddetini kaybetmesi ve kısa bir mesafe sonra farklı yönden esmesi ekiplerin işini daha da zorlaştırdı.

     Kadırga burnuna kadar geniş apaz ve pupa seyrinde gelen ekipler kadırga burnu dönüldüğünde balon yelkenlerini indirip cenovalarını açarak Marmaris üzerinden gelen 13 - 15 knot şiddetindeki rüzgara karşı seyretmeye başladılar. Marmaris boğazı girişine kurulan finish hattına yaklaşıldığında saniyeleri hesaplayan ekipler Loryma Yaz Kupasının son finish hattını geride bıraktılar.

     Beşinci Gün Sonuçları 



     Genel Sonuçlar
  
     Marmaris uluslararası yat kulübü tarafından üçüncüsü düzenlenen Loryma Yaz Kupası yat yarışlarında beş farklı rotada yarışan ekiplerin genel sıralaması aşağıdaki gibi oldu.




     Amacı ile aynı doğrultuda bol eğlenceli ve çekişmeli geçen Loryma Yaz Kupası yat yarışları ekiplerin gezi tadında bir yarış haftası yaşamasına sebep oldu. Akşam kulüp bahçesinde toplanan ekiplere yemek ikramı yapılırken hem günün hemde genel sonuçların kupaları verildi.

    Tek sıkıntı katılımın az olmasıydı

    Gezi tadında yapılan yarışlara katılımın beklenenden az olması kulüp yöneticileri ve katılımcıları olumsuz etkiledi. Yabancı ekip sayısının daha fazla olması kıyılarımızda yelken yapan tekne sahiplerinin yarışlara olumsuz bakmasından kaynaklanıyordu.

    Loryma Yaz Kupası ve benzer yarışlar her seviyede yelkencinin rahatlıkla yarışabileceği yarışlardır. Kendisini yelken konusunda hızlı şekilde geliştirmek isteyenler bu yarışlara katılım gösterip kendilerini hem güvenli hemde hızlı şekilde geliştirebilirler.

    KIYILARIMIZDA YELKEN YAPAN HERKESE TAVSİYE EDİYORUM. BÖLGELERİNİZDE YAPILAN YARIŞLARA KATILIM GÖSTERİNİZ.

    YELKENCİLİK VE DENİZCİLİĞİN GELİŞMESİ BİZİM ELİMİZDE.

     YARIŞLAR ÇEŞİTLİ SINIFLARDA YAPILMAKTADIR. YARIŞLA YENİ TANIŞAN EKİPLER İÇİN IRC DESTEK SINIFI DIYE BİR GRUP AÇILMAKTA VE BU GRUPTA YARIŞA YENİ BAŞLAYAN, YARIŞ DENEYİMİ AZ OLAN EKİPLERDEN OLUŞMAKTADIR.

GÜVENLİ, EĞLENCELİ VE BAŞARILI YARIŞLARDA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE...






















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEYİR FENERLERİ, ŞEKİLLER VE SESLİ UYARI İŞARETLERİ

SEYİR YARDIMCILARI, KARDİNAL (YÖNLEÇ) ŞAMANDIRALAR

KAZAZEDEYİ SUDAN KURTARMA TEKNİKLERİ